PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ USUWANIA SKUTKÓW BURZY
Nr zdarzenia: 74-103/2025
W dniu 23 czerwca, tuż po godzinie 22:00, nasza jednostka po raz pierwszy została zadysponowana do usuwania skutków gwałtownej burzy, która przeszła przez powiat dąbrowski. Pierwsze zgłoszenie dotyczyło zerwanego dachu w miejscowości Lubasz, na miejsce udał się zastęp GBARt, a chwilę później dołączył do niego drugi zastęp GCBA.
Działania naszych dwóch zastępów trwały nieprzerwanie do około godziny 3 w nocy i obejmowały usuwanie powalonych drzew, nadłamanych konarów, zabezpieczanie zerwanych linii energetycznych oraz trzykrotnie przy zerwanych dachach na budynkach gospodarczych i mieszkalnym. Po niespełna godzinie odpoczynku, 24 czerwca przed godziną 4:00, zastęp GBARt został ponownie zadysponowany do kolejnych zdarzeń, które miały miejsce na terenie całej Gminy Szczucin i prowadzone działania trwały aż do godziny 14:20.
W godzinach popołudniowych (po godz. 16:00 i 17:00) interweniowaliśmy jeszcze przy pojedynczych zdarzeniach tj. usunięciu ułamanego konaru oraz pochylonego drzewa stwarzającego zagrożenie dla ruchu drogowego.
25 czerwca zastęp GBARt działał przy powalonym drzewie na linie telekomunikacyjne oraz przy zagrażającym konarze drzewa. Ostatnie zdarzenie związane z usuwaniem skutków anomalii pogodowych miało miejsce 26 czerwca w godzinach dopołudniowych gdzie interweniowaliśmy przy konarze zwisającym nad liniami energetycznymi.
Łącznie na terenie naszej gminy Stanowisko Komendanta Powiatowego PSP w Dąbrowie Tarnowskiej odnotowała 68 zdarzeń. Nasza jednostka podjęła działania przy 30 wyjazdach, które obsługiwane były z wykorzystaniem naszych trzech zastępów w dniach 23 -26 czerwca.





























